Nasza misja

Celem nadrzędnym stworzenia platformy "Przestrzeń Muzyki" jest udostępnianie, popularyzacja i dystrybucja twórczości polskich muzyków poprzez wzmocnienie oraz intensyfikację wymiany kulturalnej w sieci.

Szczególnie w obecnym, szczególnym czasie, kiedy nie odbywają się wydarzenia kulturalne. Poprzez te działania - większa i częstsza obecność repertuaru polskich twórców i wykonawców w sieci. Idące za tym popularyzacja, nowe kanały dystrybucji czy lepsze dotarcie do odbiorców to zarazem poszerzanie grupy odbiorców twórczości. Ponadto lepsze rozpoznanie polskiego rynku muzycznego. Zainteresowanie polskim repertuarem nie wynika jednak wyłącznie z grania polskiej muzyki w radiu, a także jej dostępności w serwisach streamingowych. 

Inne cele to wsparcie samych twórców i artystów, poprzez popularyzowanie oraz ponowne wykorzystywanie ich twórczości, co w konsekwencji będzie istotne także po okresie epidemicznym. A także ułatwienie odbiorcom kultury muzycznej obcowania z najciekawszymi zjawiskami w jednym miejscu przy wsparciu fachowej wiedzy przewodników po tym świecie.

W kolejnym okresie celem będzie rozwijanie tego projektu, by na stałe zagościł w naszej przestrzeni publicznej i artystycznej. Od listopada 2020 roku będziemy też prezentowali muzykę zagraniczną.

Ponadto tak jak napisaliśmy w innym miejscu tego serwisu:

Wierzymy, że w dzisiejszym świecie muzycznym nie liczą się wyłącznie algorytmy funkcjonujące na platformach streamingowych i społecznościowych. Wierzymy także w człowieka i jego wrażliwość. Wierzymy w osłuchanie i doświadczenie pasjonatów i ekspertów. Bowiem wierzymy w bezcenną siłę pasji wszystkich słuchaczy oraz w tzw. "human touch" w świecie cyfrowym.

 

Dlaczego akurat przestrzeń "muzyki"? 

Zgodnie z licznymi badaniami socjologicznymi i statystycznymi przeprowadzanymi w celach naukowych, ale także na potrzeby przedsiębiorców promujących swoje produkty w kampaniach reklamowych, muzyka towarzyszy człowiekowi nieprzerwanie przez całe życie, jest jedną z najważniejszych przyjemności, zaś jej słuchanie jest znacznie ważniejsze niż oglądanie filmów albo zawodów sportowych. Muzyka ma setki odcieni i gatunków, a nawet jeśli nie słucha jej się na co dzień, muzyka w określonych okolicznościach wzbudza emocje wśród odbiorców. Zjawisko zanurzenia człowieka w muzyce nie jest zaskoczeniem dla naukowców. Jak można żyć, nie poddając się czemuś tak tajemniczemu, czarownemu, wyzbytemu lęku jak muzyce? – zapytał Oliver Sacks, profesor neurologii i psychiatrii w Columbia University Medical Center. 

Badając przez kilka dekad ludzkie mózgi, stwierdził, że nasz gatunek jest o tyle wyjątkowy, że nie tylko może postrzegać muzykę, ale jeszcze łączyć z nią silne emocje. Mówi się, że muzyka dociera do duszy człowieka. Obcowanie z nią jest osobistym i intymnym doświadczeniem każdego z nas. Emocje te są wywoływane przez indywidualny odbiór muzyki, ale przecież to jaka muzyka wywołuje dane emocje, jaka muzyka jest nam bliska – może zależeć także od czynników kulturowych, takich jak środowisko dorastania, od rówieśników, od nowych technologii, od świata reklamy i od wymiany treści muzycznych w mediach społecznościowych, mody i wielu innych uwarunkowań. 

Z racji na doświadczenia z blisko 25 lat na rynku, ale także obserwując to, co daje największą radość Polakom od chwili wprowadzenia kwarantanny społecznej, my stawiamy właśnie na muzykę. Nie zabraknie żadnego gatunku muzyki, muzyka poważna, jazzowa i ludowa (czy folkowa) należą do tej wielkiej rodziny muzycznej. Niemniej zgodnie z definicją, muzyka rozrywkowa charakteryzuje się łatwością w odbiorze, co stwarza możliwość szybkiego popularyzowania jej, stąd nie będziemy unikali najciekawszych zjawisk reprezentowanych przez polskich wykonawców pop. 

Podsumowując, w konsekwencji braku dobrej i powszechnej edukacji muzycznej, mierzymy się z coraz niższym poziomem powstającego repertuaru muzycznego i słabnącym zainteresowaniem oraz zrozumieniem ambitnej muzyki przez Polaków. Problemem jest też brak promocji wartościowych, krajowych talentów muzycznych. Nadszedł czas zmian oraz innego traktowania roli muzyki w życiu społecznym naszego państwa. Katastrofalny poziom umuzykalnienia Polaków to już nie tylko problem środowiska samych artystów oraz twórców, ani nawet Ministerstwa Kultury. To problem nas wszystkich. 

Jako eksperci i praktycy - od 1998 roku służymy wiedzą i doświadczeniem na styku świata muzyki i showbiznesu ze światem muzyki marketingu i nowoczesnej komunikacji. Łącząc muzykę ze strategiami marketingowymi, wykorzystujemy jej moc, aby łączyć marki z fanami. Tworząc ekscytujące kampanie, pozostawiamy trwały ślad w życiu konsumentów, dostarczając im niezapomnianych wrażeń. W ciągu wielu lat zbudowaliśmy swoją reputację w dziedzinie odkrywania muzyki i długoterminowego wsparcia dla artystów, a ostatnio - także w edukacji najmłodszego pokolenia. Polska od wieków odgrywała istotną rolę na mapie kulturalnej Europy. Muzycznie byliśmy i nadal jesteśmy częścią światowej kultury. 

Znając potencjał polskich twórców, czujemy jednak pewien niedosyt. Chcielibyśmy w tym szczególnym czasie wesprzeć polską kulturę muzyczną, w tym jej naturalnych odbiorców w sieci, poprzez stworzenie kompleksowej platformy "Przestrzeń Muzyki". 

Plan rozwoju w obszarze działalności kulturalnej w sieci, czyli w ramach zakresu serwisu Przestrzeń Muzyki, jest dla naszej agencji naturalny z kilku powodów. Po pierwsze, rynek muzyczny zmienił się bezpowrotnie, a odbiorcy muzyki szukają jej w Internecie i w przenośnych urządzeniach. Po drugie, sami jesteśmy od lat zaangażowani w wyżej opisane działania - dostosowujące nasz krajowy rynek do rewolucji technologicznej. Po trzecie, prowadzący agencję Stanisław Trzciński ma na Uniwersytecie SWPS otwarty przewód doktorski dotyczący odbiorców muzyki dobie cyfryzacji. Po czwarte, w ramach współpracy z tą uczelnią, jest także członkiem Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną (pod kier. prof. Doroty Ilczuk) i bierze udział w badaniach rynku pracy twórców, tak w Polsce, jak i w Unii Europejskiej. Po piąte, udostępniamy naszym klientom szczegółowe wyniki badań realizowanych z naszym udziałem. 

Zatem platforma "Przestrzeń Muzyki" (bo nie tylko strona internetowa) wpisuje się w rozwój naszej agencji. Nadal będziemy chcieli wspierać polskich artystów i polską twórczość w dobie rewolucji cyfrowej.

Partnerzy